Cateva date despre Vitamina C

Septembrie 20, 2010 at 10:28 PM Lasă un comentariu

Vitamina C Plus Flavonoid (100 tablete)

Indispensabilă întregului organism

Vitamina C are o importanţă capitală pentru organism. Principalele ei proprietăţi sunt următoarele:

* – intervine în fenomenele de oxidoreducere, fiind cel mai puternic antioxidant;
* – este antiinfecţioasă, tonifiantă, antitoxică, sporeşte considerabil funcţiile imunitare;
* – participă la absorbţia şi asimilarea de către organism a fierului;
* – măreşte rezistenţa vaselor sanguine;
* – contribuie la formarea globulelor roşii, la creşterea dinţilor şi oaselor;
* – are rol de reglare a nivelului glicemiei (zahărului în sânge) şi al colesterolului, de distrugere a toxinelor acumulate în organism;
* – diminuează perioadele de convalescenţă;
* – este eficientă în reducerea ritmului de opacifiere a cristalinului, deci poate preveni cataracta (îndeosebi la persoanele vârstnice);
* – împiedică depunerea grăsimilor la nivelul ficatului şi asigură funcţionarea normală a celulei hepatice;
* – reduce efectele unui număr mare de alergeni etc.

Surse bogate în vitamina C

Acidul ascorbic poate fi procurat nu doar de la farmacie, dar şi de la piaţă, deoarece majoritatea fructelor şi legumelor proaspete conţin această vitamină. Fructele citrice (lămâie verde, lămâie, portocală, grepfrut), tomatele, ardeii graşi, ceapa, cartofii sunt surse comune şi foarte bune de vitamina C. Alte alimente care sunt bune surse de vitamina C includ varza de Bruxelles, coacăza, căpşunile, conopida, spanacul, pepenele galben şi kiwi.

Abia în anul 1920 s-a realizat că şi unele bucăţi de carne sunt, de asemenea, o sursă de vitamina C. Grăsimea, care reprezintă baza alimentaţiei occidentale moderne, nu este sursă de vitamină C. Ca şi în cazul fructelor şi legumelor, gătitul micşorează cantitatea de vitamina C conţinută în carne.

Este important să se aleagă o metodă potrivită pentru prepararea alimentelor pentru a se păstra conţinutul lor de vitamină C, deoarece temperatura înaltă distruge această vitamină. Când se gătesc legume, ar trebui ca timpul şi durata gătitului să fie micşorate, iar apa folosită la preparare nu ar trebui aruncată, de exemplu prin gătitul cu aburi sau prin supe. Vitamina C din alimente este identică cu cea din suplimente. Structura vitaminei C este foarte bine înţeleasă şi nu există nicio diferenţă între beneficiile aduse de forma naturală şi cea sintetică (deşi fructele şi legumele mai conţin şi diferiţi alţi compuşi folositori, deci vitamina C nu este singurul lor avantaj).

Organismul nu face rezerve de vitamina C

Niciun organ nu face rezerve de vitamina C, aşa că organismul rămâne foarte repede fără această substanţă dacă nu există un aport continuu care să fie absorbit prin sistemul digestiv. Eventual, se poate ajunge până la deces, în cazul în care deficienţa este neglijată.

Aporturile nutriţionale recomandate de vitamina C sunt de 35 până la 65 miligrame pe zi pentru copil, de la 60 la 100 miligrame pentru adulţi şi adolescenţi. Pentru fumători este recomandat un aport crescut, de ordinul a 120 miligrame pe zi. Aceasta vitamină este uşor oxidabilă şi foarte sensibilă la căldură şi la radiaţii infraroşii şi ultraviolete.

Ţesuturile biologice cu cel mai mare procentaj de vitamina C conţinută – peste 100 de ori faţă de nivelul din plasma sangvină – sunt glandele endocrine. Creierul, splina, plămânul, testiculul, nodulii limfatici, ficatul, mucoasa intestinului subţire, rinichii şi glandele salivare au o concentraţie de vitamina C de la 10 până la 50 de ori mai mare decât în sânge.

Carenţa în vitamina C, rară în ţările în curs de dezvoltare şi excepţională în ţările industrializate, este responsabilă de apariţia scorbutului, o formă de avitaminoză. Ea se traduce prin oboseală şi anemie, dureri osoase şi articulare, edeme, gingivită şi pierderea dinţilor, hemoragii, imunitate scăzută. Era o afecţiune foarte des întâlnită la marinarii care plecau în călătorii lungi sau pe perioada iernii, deoarece fructele şi legumele nu puteau fi păstrate proaspete pentru foarte mult timp pe mare.

Atenţie la excese

Vitamina C este recunoscută ca fiind una dintre cele mai puţin toxice substanţe din medicină. O ingerarea excesivă însă de vitamină C (prin suplimentare medicamentoasă) poate antrena agitaţie şi insomnii, dar ea nu este periculoasă, excesul fiind eliminat prin urină şi fecale. Pentru doze egale sau mai mici de 1000 miligrame pe zi (de obicei, 10 comprimate) nu există niciun fel de contraindicaţii. Persoanele care suferă de boli cronice renale sau hepatice nu trebuie să treacă de această limită. Excesul de acid ascorbic este nedorit la persoanele cu hiperaciditate stomacală. Vitamina C cauzează diaree dacă este ingerată în cantităţi mai mari decât limita. Diareea încetează imediat ce doza este redusă, fără a provoca vreun alt efect negativ.

Entry filed under: Alimentatie. Tags: .

Resveratrol Promotii Calivita Octombrie-Noiembrie 2010

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Tratamente naturiste:

Categorii

Articole recente

Voteaza!

Calendar

Septembrie 2010
L M M M V S D
« Aug   Oct »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Vizitatori Tratamente naturiste

  • 259,736 vizitatori unici

Tratamente naturiste

Siteul cu tratamente naturiste este detinut, administrat si mentinut de Nanut Marius Distribuitor independent al produselor CaliVita. Distribuitorul independent Calivita mentionat este singurul responsabil de continutul acestui site, iar Reteaua CaliVita si entitatile operatoare Calivita nu au nici o responsabilitate cu privire la site-ul cu Tratamente naturiste.

%d blogeri au apreciat asta: